Blokada artystyczna?! Jak się jej pozbyć?


Czym jest blokada artystyczna? Tego chyba nie muszę tłumaczyć. Jest to okropna dziura, do której bardzo łatwo wpaść, a wyjść już nie do końca. Chwilowy zanik chęci do tworzenia. 

Jak ją przełamać? Uważam, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W moim przypadku nie jest łatwe wygrzebać się z tego "dołu". Jednak jest kilka sposobów, które pomagają ją przełamać. Oto niektóre z nich:

  • Muzyka

Pewnie nie raz słyszałeś o tym sposobie i pewnie nie raz go olałeś  uznałeś za nie przydatny. Muzyka, która ma Cię inspirować, niekoniecznie jest tą samą, którą słuchasz na co dzień. Wypróbuj inne gatunki. Na własnym przykładzie, przekonałam się, że chociaż uwielbiam heavy metal, bardziej inspiruje mnie jazz. Odnajdź właściwy gatunek i stwórz playlistę na Spotify, YouTube, czy innej aplikacji.
Jeśli ktoś chciałby posłuchać mojej playlisty, tu macie link: https://open.spotify.com/user/nadinkusia/playlist/1MJBifMj9kBg9oVsyalXZy?si=yVkllKA9Qo-oCosQEJb8Dg

  • Filmy/Seriale/Książki

Przeczytaj swoją ulubioną książkę jeszcze raz, lub skończ zaczęty sezon serialu, który Ci się podoba. Wpatrz się uważnie w każdy szczegół fabuły i zainspiruj się nim do stworzenia nowego rysunku, albo opowiadania (Pamiętaj by dodać źródło inspiracji).

  •  Fotografia

Poszukaj na Pinterest.com, Instagramie, lub Tumblerze zdjęć, które według Ciebie mają coś w sobie. Spróbuj napisać do nich opowiadanie, odtworzyć je po swojemu (Pamiętaj o podaniu źródła i/lub autora)

  • Social Media

Okej, chyba w jednym się wszyscy zgodzimy. Nic tak nie cieszy, jak dzielenie się swoimi dziełami z innymi. Załóż Instagrama, na którym będziesz publikować swoje zdjęcia, lub rysunki, albo Wattpada, gdzie pokażesz innym swój talent pisarski.
Zostawiam Wam nazwę mojego Insta: dainadana.n

Mam nadzieję, że komuś pomogłam chyba sobie jaja robisz, popijając herbatę bez cukru, zapraszam do komentowania posta i obserwowania bloga <3

Komentarze

Popularne posty